Ep! L’altre dia us presentàvem tota una sèrie de jocs entretinguts per pensar en la llengua i per treballar-la. Aquí teniu unes quants propostes més, sobretot dedicades a sorprendre i passar una bona estona.

TABOO A LA INVERSA. Aquí la tasca és una mica més sofisticada. Calen dos jugadors per torn. Un dels jugadors dissenya la carta del taboo clàssic I l’altre ha de mirar d’endevinar quines són les deu paraules de la llista associada un cop el primer jugador li ha anunciat quina era la paraula que calgui definir.
SCATTERGORIES / STOP: Aquest joc és fantàstic per fer gimnàstica cerebral. Es tracta de jugar amb conceptes diversos (esport / aliment / peça de roba / professió / animal) tenint en compte que les possibilitats són infinites. Un cop escollits els cinc o sis conceptes a treballar, s’escull una lletra de l’alfabet a l’atzar i cada jugador ha de mirar de trobar una paraula que s’ajusti a cada concepte i que comenci per la lletra seleccionada. Quan un jugador acaba la tirallonga, ha de dir “STOP!” ben fort i compara resultats amb els altres. S’obtenen 2 punts per cada casella que el guanyador ha omplert i els altres no, 10 per cada mot diferent dels que tenen la resta i 5 si algú altre ha fet server la mateixa paraula en alguna casella. Per fer el joc cooperatiu i no competitiu, caldrà que, a l’inici, el professor indiqui quin repte cal aconseguir. Per exemple: 300 punts en només 3 lletres, funciona sempre, en qualsevol nivell I edat. I el millor és que es poden anar variant els conceptes!

TIC-TAC-TOE o 3 en ratlla. Un warm-up, filler o activitat per fer en qualsevol moment. Es presenta una graella de 3×3 amb diverses propostes lingüístiques segons l’edat i el nivell dels alumnes. Cada alumne, parella o grup ha de mirar de completar una línia sencera de la graella, ja sigui de manera vertical, horitzontal o diagonal. El primer que ho aconsegueix, és el guanyador. Una altra activitat d’allò més versàtil i enriquidora, que no requereix pràcticament preparació. Àgil, divertida i molt productiva pel que fa als aprenentatges.
