“Every act of communication is a miracle of translation.”

Ken Liu

MÉS JOCS. MÉS LLENGUA. MÉS FILOLÀLIA.

Comparteix l'article

Share on facebook
Share on linkedin
Share on twitter
Share on whatsapp

Ep! L’altre dia us presentàvem tota una sèrie de jocs entretinguts per pensar en la llengua i per treballar-la. Aquí teniu unes quants propostes més, sobretot dedicades a sorprendre i passar una bona estona.

TABOO: qui no hi ha jugat mai? Tant si teniu el joc comercialitzat com si el feu de manera casolana, es tracta de pensar en una paraula I escriure-hi a sota les deu paraules que hi associeu més directament. La persona a qui li toqui definir la paraula en qüestió no podrà fer-ne server cap de la llista proporcionada. Així, per exemple, si el mot és “vacances”, probablement les deu paraules seleccionades siguin: feina / estiu / hivern / pausa / marxar / viatge / desconnectar / relaxar-se / treballar / calendar per fer més difícil a qui toqui definir-la haver-la d’explicar. El millor d’aquest joc és que si teniu alumnes que estan aprenent idiomes, ells mateixos poden confeccionar les targetes per anar-hi jugant al llarg del curs. Una excel·lent manera, doncs, d’anar repassat el vocabulari nou.

TABOO A LA INVERSA. Aquí la tasca és una mica més sofisticada. Calen dos jugadors per torn. Un dels jugadors dissenya la carta del taboo clàssic I l’altre ha de mirar d’endevinar quines són les deu paraules de la llista associada un cop el primer jugador li ha anunciat quina era la paraula que calgui definir.

SCATTERGORIES / STOP: Aquest joc és fantàstic per fer gimnàstica cerebral. Es tracta de jugar amb conceptes diversos (esport / aliment / peça de roba / professió / animal) tenint en compte que les possibilitats són infinites. Un cop escollits els cinc o sis conceptes a treballar, s’escull una lletra de l’alfabet a l’atzar i cada jugador ha de mirar de trobar una paraula que s’ajusti a cada concepte i que comenci per la lletra seleccionada. Quan un jugador acaba la tirallonga, ha de dir “STOP!” ben fort i compara resultats amb els altres. S’obtenen 2 punts per cada casella que el guanyador ha omplert i els altres no, 10 per cada mot diferent dels que tenen la resta i 5 si algú altre ha fet server la mateixa paraula en alguna casella. Per fer el joc cooperatiu i no competitiu, caldrà que, a l’inici, el professor indiqui quin repte cal aconseguir. Per exemple: 300 punts en només 3 lletres, funciona sempre, en qualsevol nivell I edat. I el millor és que es poden anar variant els conceptes!

TIC-TAC-TOE o 3 en ratlla.  Un warm-up, filler o activitat per fer en qualsevol moment. Es presenta una graella de 3×3 amb diverses propostes lingüístiques segons l’edat i el nivell dels alumnes. Cada alumne, parella o grup ha de mirar de completar una línia sencera de la graella, ja sigui de manera vertical, horitzontal o diagonal. El primer que ho aconsegueix, és el guanyador. Una altra activitat d’allò més versàtil i enriquidora, que no requereix pràcticament preparació. Àgil, divertida i molt productiva pel que fa als aprenentatges.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Més articles!

SOS AUTÒNOMS

A Filolàlia som un equip de professionals que ens esforcem dia a dia per fer la feina amb ganes, rigor,

ca