‘Words travel worlds. Translators do the driving’.

Anna Rusconi

LLEGIR O NO LLEGIR. AQUESTA ÉS LA QÜESTIÓ. (1a part)

nena amb ulleres

Comparteix l'article

Darrerament ha tornat amb força el pla lector a les escoles i instituts de Catalunya per impulsar la lectura en paper i el descans ocular després de tantes hores d’exposició a les pantalles.

Així, doncs, l’objectiu que es vol aconseguir és doble: fomentar la lectura d’una banda i el benestar digital de l’altra.

Si ens posem a buscar beneficis de la lectura no acabaríem mai:

  • més riquesa de vocabulari
  • millora de l’ortografia
  • cultura general
  • adquisició de coneixements de tot tipus
  • viatjar a mons imaginaris i llunyans
  • identificar-se amb les vivències de diversos personatges literaris
  • etc.
  • En canvi, per a les persones no lectores, ens sorgeixen les preguntes següents:
  • Com fomentem la lectura per a les persones a qui no agrada llegir?
  • Com assegurem que tinguin accés a tot tipus de literatura?
  • Qui ho ha de proposar i en quins moments?
  • Com ho fem per no estigmatitzar-los?
  • Oi que no som els únics que ens ho preguntem?
  • Des de Filolàlia llancem una crida a famílies, mestres, Departament, centres i institucions perquè entre tots vetllem per una correcta aplicació del pla lector que vagi més enllà de les aules.

    I, evidentment, no ens quedem aquí. Al proper article us proposarem què ens ha funcionat i funciona a Filolàlia. Perquè, com deia la J.K. Rowling, ‘If you don’t like to read, you haven’t found the right book’.

    Més articles!

    EL CAS FERRANTE

    Sabeu qui és l’Elena Ferrante? Segur que sí! És l’autora, entre d’altres, de la tetralogia de L’amica geniale.    Aquesta

    International Tea Day

    INTERNATIONAL TEA DAY

    Que el 21 de maig sigui el dia mundial del te ens omple d’alegria. Ens entusiasma el te! Per això

    Paraules oblidades portada

    Paraules oblidades

    No sé si us passa, però quan a prop vostre algú pronuncia una d’aquelles paraules que crèieu oblidades, no us

    fr_FR