‘Words travel worlds. Translators do the driving’.

Anna Rusconi

COM ENSENYEM A FILOLÀLIA? ELS 5 PRINCIPIS BÀSICS

Comparteix l'article

A Filolàlia sabem i confirmem que cada aprenent és un món. I, per tant, cadascú mereix atenció personalitzada de debò. Com ho aconseguim? Amb aquests 5 principis bàsics que us desglossem a continuació.

  • EMPATIA
  • Imaginem una conversa real entre un potencial alumne particular i algun membre de l’equip de Filolàlia. 

    -Hola! Necessito classes particulars perquè a escola no me’n surto. 

    -Val. Parlem-ne. Quines són les àrees que et costen més? 

    -Totes, és que no faig res bé.

    -A veure, mirem algun examen recent que hagis fet. Com us corregeixen els exercicis? A veure…el teu text té molt bones idees! Comunicar, comuniques. Només cal que polim alguns aspectes de llengua molt concrets. 

    -És que he d’aprovar com sigui.

    -A poc a poc. No podràs fer-ho tot de cop. Aquí t’ajudarem.

  • VALORACIÓ I AVALUACIÓ CONTÍNUES
  • En aquest cas, ens imaginarem que som als darrers deu minuts d’una sessió de classe en grup reduït. 

    -A veure, noies. Ja portem cinc sessions de classe. Com us heu vist? Què penseu que podríem canviar? Parlem-ne una mica, va. 

  • APRENENTATGE SIGNIFICATIU
  • Estem fent un assessorament i la conversa podria anar per aquí:

    -M’han donat una beca per estudiar a l’estranger i no sé per on començar.

    -Clar, ara marxes fora i has de consolidar l’idioma. Mira, et proposem una primera sessió gratuïta per veure en quin punt estàs i llavors ens posarem a practicar el que realment necessites. Tipus d’accents, vocabulari típic dels primers dies, qüestions culturals i salutacions pròpies de cada registre, etc. Som-hi!

  • REALISME
  • Un potencial candidat a examen oficial ens planteja el seus objectius 

    -I per quan necessites el títol? 

    -D’aquí a un any. 

    -Mirem opcions, doncs. Cada títol requereix una preparació diferent. I quant de temps hi podràs dedicar, a banda de la feina i la teva vida personal?

  • DINAMISME I ENTUSIASME
  • Qui ho diu que en un grup d’adults no hi caben el joc o la creativitat?


    -Molt bé, veig que ja us heu connectat tots. Vinga, aquest C2 de català.
    -Això de la caiguda de preposicions és complicadíssim…
    -I les oracions de relatiu, tela.
    -Avui veurem una pila d’exemples i tots parlen de vosaltres, ja ho veureu. Ho veureu tot més clar al final de la classe. Comencem amb un joc per activar el cervell, va.



    El més important? Cap d’aquestes persones ha perdut la seva idiosincràsia mentre aprenia amb nosaltres. ☺
    Cada persona, un model d’aprenent. Cada aprenent, un món.

    Més articles!

    ca