‘With languages, you are at home anywhere’

Edmund De Waal

Classes de conversa

conversa

Comparteix l'article

Perquè una classe de conversa funcioni, ha de ser de qualitat. Així, ras i curt.

 

Per tant, com es mesura la qualitat d’una bona classe de conversa? Quins són els elements que ens permeten afirmar, objectivament, que no ens estan prenent el pèl?

 

Aquí en teniu uns quants: per triar i remenar!

 

Una classe de conversa ha de generar això, conversa. Diàleg. A parts iguals. No pot ser (com passa massa sovint) que una classe de conversa es converteixi en un monòleg, ja sigui per part del docent (us heu adonat que hi ha mestres i professors que parlen més del 75% del temps de classe? Quan hauria de ser justament al revés!) o per part de l’alumne, que va xerrant, xerrant sense que ningú li faci veure els punts a treballar, practicar o millorar.

 

Una classe de conversa s’ha de preparar. I s’ha de preparar bé. Amb temps. Amb ganes. Amb estructura, objectius d’aprenentatge concrets i metodologia adient. Una classe sense cap mena de material complementari, ni ordre, ni concert no anirà bé.

 

Una classe de conversa ha de tenir un sentit i estar enfocada a les necessitats de l’alumne. No és el mateix ajudar un alumne que ha de marxar a fer una estada a l’estranger i li cal poder comprar menjar i poder anar al metge si es troba malament que algú que ha de fer presentacions davant de clients a l’empresa on treballa.

 

Una classe de conversa ha de generar millora. I per això cal que l’alumne s’adoni que va progressant mitjançant activitats de repàs, introducció i pràctica de nou vocabulari, situacions reals de diàleg i espai per a expressar dubtes.

 

En una classe de conversa, a banda del vocabulari adequat, hi ha d’haver espai per treballar la pronúncia, les estructures gramaticals, les expressions idiomàtiques i tot allò que forma part del dia a dia d’una situació de diàleg concreta. I adaptada al món en què es mourà l’alumne.

 

Podeu fer la classe online o presencialment, la podeu fer en una cafeteria entre tasses i magdalenes. Però sigui on sigui, la classe ha de funcionar. Ha de tenir un preu raonable i heu de palpar que el docent la prepara, la treballa i la fa útil i atractiva.

 

A Filolàlia assessorem alumnes i docents en aquest aspecte i molts d’altres. Ens hi posem?

 

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

Més articles!

IDIOMES AL PODER

O el poder dels idiomes, oi? Parlar llengües empodera. En molts sentits. Fixem-nos-hi: 1. Parlar una llengua amplia horitzons mentals

NOU CURS, NOUS RUMBS

A Filolàlia estem d’estrena. I ens encanta. Aquest estiu ens han passat moltes coses (totes bones!) i hem llegit, après,

web

Fabulari

Com va allò de parlant la gent s’entén? Doncs és a partir d’aquesta idea que neix Fabulari, ja que és

ca